Etykiety

piątek, 27 marca 2015

PUSZYSTE PANCAKES Z DODATKAMI :)


Hej :)
Tak strasznie dawno nie dodawałam żadnego przepisu, że szok :) Jakoś całkiem wyleciało mi to z głowy i gotując nie wpadłam na to, żeby zrobić jakieś zdjęcia. Przypomniały mi o tym moje ciążowe zachciewanki, które (niestety) weszły w etap słodkości... Przytyję teraz pewnie tonę, ale dzięki temu mogę Wam pokazać jeden z moich smakołyków - pancakes :) Są to pyyyyyyyszne i bardzo puszyste placuszki a'la naleśniki, które są bardzo popularne w USA. Ja nigdy tam nie byłam i nie mam bladego pojęcia jak smakują te takie oryginalne, "amerykańskie", ale te według mojego przepisu są proste, bardzo smaczne i zawsze wychodzą. Polecam i zapraszam na przepis :)

PANCAKES
* 2 szklanki mąki pszennej
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 3 łyżki cukru
* 2 średnie jajka
* 2 szklanki maślanki
* 1/2 szklanki oleju (u mnie rzepakowy)
* dodatki

Wykonanie jest niezwykle proste. W misce mieszam ze sobą suche składniki - mąkę, proszek do pieczenia i cukier. Następnie dodaję jajka, maślankę i olej i wszystko razem dokładnie mieszam aż powstanie gładkie ciasto bez grudek (takie jak na naleśniki tylko gęściejsze). Do mieszania używam trzepaczki ale równie dobrze można to zrobić mikserem. Gdy ciasto jest gotowe, rozgrzewam suchą patelnię o średnim rozmiarze (ceramiczną lub teflonową) i zaczynam smażyć placuszki. Smażę je pojedynczo wylewając jedną chochelkę ciasta na środek patelni. Czas smażenia to u mnie około 3 minuty z każdej strony. Należy jedynie uważać przy przewracaniu placuszków i przy zdejmowaniu ich z patelni bo są naprawdę bardzo puszyste :) Najlepiej smakują jeszcze ciepłe z dodatkami :)

MOJE ULUBIONE DODATKI
* serek homogenizowany waniliowy lub owocowy
* domowej roboty polewa owocowa (truskawkowa, malinowa...)
* polewa czekoladowa
* świeże owoce (truskawki, jagody, maliny, banany) i miód
* bita śmietana
* dżem lub konfitura owocowa (najlepiej domowa)
* roztopione masło + miód
* mix różnych dodatków :)

U mnie na zdjęciu widzicie pancakes z serkiem homogenizowanym (truskawkowym) i domową polewą truskawkową - pyyycha. Ale ze świeżymi owocami i bitą śmietaną lub w innej wersji też będą genialne. Polecam to danie na podwieczorek lub słodki obiad dla dzieci, albo na ciążowe zachcianki :)
Smacznego !!!


3 komentarze:

  1. mmm pychotka ;) idealne na niedzielne śniadanko do łóżka dla mężusia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi smaka narobiłaś... :P chętnie spróbuję przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze, inspiracje i pomysły :)