poniedziałek, 12 maja 2014

SZASZŁYKI Z WARZYWAMI I KIEŁBASKĄ


Hej :) Ostatnio przez te wszystkie kosmetyczne promocje całkiem zaniedbałam kulinarną stronę mojego bloga (jak tu zachwycać się jedzeniem mając nową szminkę czy lakier?:) Ale szał zakupów już opadł i można wrócić do pysznego gotowania, a tak właściwie grillowania. Dzisiejszy przepis to kolorowa wersja tradycyjnych szaszłyków z mięsa i również miła odmiana wśród innych grillowanych mięs. Przyrządza się je wybitnie prosto więc zapraszam :)


SZASZŁYKI Z WARZYWAMI I KIEŁBASKĄ
(przepis na około 9 szaszłyków)

* 2 długie pętka kiełbasy podwawelskiej
* 5-6 plastrów wędzonego boczku (ok. 0,5cm grubości)
* 2 młode cukinie
* 1 czerwona i 1 żółta papryka
* 3-4 spore cebule
* Kilka pieczarek
* Przyprawa do grilla (u mnie Grill Klasyczny z Prymatu)
* Patyczki do szaszłyków


Zaczynamy od przygotowania warzyw, które tak właściwie można dowolnie dobrać według własnego gustu. Cukinię myjemy i razem ze skórką kroimy w plasterki o grubości około 0,5 cm. Paprykę płukamy, oczyszczamy i kroimy na dowolne kawałki. Cebulę i pieczarki obieramy i kroimy w talarki (pieczarki na tyle grubo, żeby dały się nadziać). Kiełbasę również kroimy w talarki dowolnej grubości a boczek w podłużne kawałki. Wszystko w zupełnie dowolnej kolejności i ilości nadziewamy na patyczki do szaszłyków. Całość dosyć obficie posypujemy przyprawą do grilla i grillujemy dotąd aż całość będzie fajnie przypieczona. I gotowe! Dla mnie te szaszłyki najlepiej smakują solo, ale można zadbać o dostępność keczupu i musztardy :) 


Nie udało mi się zrobić zdjęcia gotowych szaszłyków, bo wszyscy zabrali się do jedzenia :) Wyglądały i smakowały super, więc polecam Wam gorąco.
Mam nadzieję, że w kolejny weekend pogoda dopisze i każdy z Was będzie mógł poszaleć przy grillu przyrządzając swoje ulubione smakołyki. Dużo smaku i słońca!
Buziaki :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam szaszłyki z grilla! Ale mi narobiłaś ochoty!!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda dopisuje więc do dzieła :):):)

      Usuń
  2. Dziewczyyyno, ja dopiero co obiad zjadłam a tu takie frykasy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry szaszłyk nie jest zły :D :D :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze, inspiracje i pomysły :)