piątek, 21 marca 2014

SURÓWKA Z BIAŁEJ KAPUSTY I MARCHEWKI


Hej :) Dziś pora na nowy przepis i tym razem będzie to rewelacyjna surówka z białej kapusty. Do zrobienia jej właśnie w taki sposób nakłonił mnie przepis na blogu "Domowa Kuchnia Aniki", który znajdziecie pod tym linkiem:
Bardzo serdecznie Wam tego bloga polecam, natomiast wracając do przepisu - surówka wychodzi pyszna. Standardowo kilka rzeczy zrobiłam inaczej, ale tak czy siak efekt jest świetny i warto spróbować. Zapraszam więc Was do przyrządzania surówki :)


SURÓWKA Z BIAŁEJ KAPUSTY I MARCHEWKI
* 3/4 główki średniej kapusty białej
* 3-4 marchewki (zależy jakie duże)
* 1-2 ząbki czosnku
* 1/4 szklanki octu spirytusowego
(w oryginalnym przepisie jest ocet winny a ja dałam zwykły, bo innego nie miałam)
* 1/2 szklanki oleju
* 1/2 szklanki cukru
* Łyżeczka soli


Surówkę najlepiej przygotować troszkę wcześnie, np rano żeby zdążyła do obiadu się "przegryźć" :)
Zaczynamy od poszatkowania kapusty, którą następnie przekładamy na sito i dokładnie płuczemy. Przekładamy do miski (wybierzcie taką, która zniesie ciepło). następnie marchewkę myjemy, obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej. Mieszamy ją razem z kapustą w misce.


Teraz szykujemy zalewę. Do małego rondelka wlewamy olej, ocet, wsypujemy cukier i sól oraz dodajemy czosnek (przeciśnięty przez praskę lub posiekany). Wiem, że pewnie wydaje się wam tego strasznie dużo (szczególnie cukru), ale nie bójcie się - te proporcje są naprawdę świetnie dobrane. Zalewę zagotowujemy ciągle mieszając i gdy wrze polewamy nią kapustę. Gdy wlejemy już całą, musimy pougniatać surówkę - ja użyłam do tego drewnianej łyżki. Odstawiamy surówkę do ostygnięcia, a później wkładamy do lodówki. I gotowe :) 
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze, inspiracje i pomysły :)