Etykiety

niedziela, 2 lutego 2014

PYSZNA SAŁATKA Z FETĄ I SZYNKĄ


Ostatnio mam w niedzielę bardzo miły dzienny rytuał :) Rano śpię do oporu, potem robię sobie małe, domowe SPA (wreszcie jest czas na dłuuuugi prysznic, maskę na włosy, paznokcie i takie tam różne rzeczy:) a następnie po południu przyrządzam jakąś fajną sałateczkę. Jest to bardzo dobry pomysł, ponieważ przygotowywanie kolacji mamy już głowy, mamy coś smacznego do przegryzienia a dodatkowo zawsze trochę zostanie na poniedziałkowe śniadanie do pracy :) Przepis na tą sałatkę dostałam wiele lat temu od mojej kochanej cioci, której bardzo za to dziękuję i zmieniłam jedynie ilości składników wedle mojego smaku. Sałatka jest pyszna, świetnie łączy wiele smaków i nie można jej zepsuć, bo wcale się jej nie doprawia, więc to idealny przepis dla tych z Was, które boją się przesalania itp:)

SAŁATKA Z FETĄ I SZYNKĄ:
* 1 kostka sera feta
* 1 puszka słodkiej kukurydzy
* 1 duża czerwona papryka lub 2 malutkie
* Kilka rzodkiewek
* Oliwki (około 140g, ja daję 2 woreczki z Lidla:)
* Około 30-40 dag szynki konserwowej
* 6 jajek ugotowanych na twardo
* Majonez Winiary (około 200 ml)

Przygotowanie jest bardzo proste. Najpierw nastawmy jajka żeby zdążyły się ugotować i wystygnąć. W między czasie bierzemy dużą miskę na sałatkę i zabieramy się do krojenia naszych składników. Szynkę konserwową, paprykę, ser feta, rzodkiewki i oliwki kroimy w kostkę (ja kroję w taką dosyć sporą, bo lubię gdy widać wyraźnie co to za składnik ;).


Do tak pokrojonych warzyw wkrajamy jajka przy pomocy tzw. kółeczka :) Jeśli nie macie, to również możecie pokroić je nożem w kostkę. Wszystko następnie mieszamy i dodajemy majonez - tak około 200ml, czyli mniej więcej cztery łyżki. Mieszamy i już wszystko gotowe (niczym nie przyprawiamy:). Jeśli zrobicie tą sałatkę pierwszy raz to przy kolejnym sami zobaczycie, że tak właściwie dowolnie możecie zwiększać lub zmniejszać ilości poszczególnych składników wedle własnego gustu. Mój ulubiony to ten, który Wam podaję więc proponuję od tego zacząć, a później kombinować po swojemu :)

SAŁATKA PRZED DODANIEM MAJONEZU
GOTOWA SAŁATKA Z MAJONEZEM
Smacznego !!!!!
Buziaki     :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze, inspiracje i pomysły :)