poniedziałek, 27 stycznia 2014

KLASYCZNA ZUPA POMIDOROWA


Zupa pomidorowa z makaronem to smak z mojego dzieciństwa, który do tej pory bardzo lubię. Najczęściej taką zupę przyrządzała moja babcia - często w poniedziałek ze względu na rosół, który został nam z niedzieli. A że nasze babcie zazwyczaj wszystkie składniki dodają "na oko" bardzo ciężko uzyskać taki nieziemski smak jaki właśnie im wychodził. Moja zupa pomidorowa jest bardzo klasyczna i według mnie smakuje całkiem podobnie, więc dzielę się tym przepisem z Wami :)

ZUPA POMIDOROWA:
* 1 spora marchewka lub dwie malutkie
* 1 mała pietruszka
* Mały kawałeczek korzenia selera
* Około 3,5 litra rosołu lub bulionu
* Śmietana 18% (około 2 łyżki)
* 3 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego
* 2 ziarenka ziela angielskiego
* 1 liść laurowy
* Sól, pieprz
* Ulubiony makaron albo ryż


Przygotowanie tej zupy jest bardzo proste. Marchewkę, pietruszkę i seler musicie umyć i obrać ze skórki. Następnie kroicie je według uznania. Jeśli lubicie klarowne zupy lub wasze dziecko nie cierpi pływających w zupie warzyw to po prosty przekrójcie te warzywa wzdłuż i tyle. A jeżeli tak jak ja lubicie zjadać warzywa z zupy to pokrójcie je w słupki lub plasterki.


Tak przygotowane warzywa wrzucamy do wrzącego bulionu. Dodajemy do tego ziele angielskie i liść laurowy i gotujemy dotąd, aż warzywa będą w miarę miękkie (mniej więcej 20 minut). Następnie do naszej zupy dodajemy koncentrat pomidorowy - ja zazwyczaj daję trzy czubate łyżeczki od herbaty koncentratu z Pudliszek. Mieszamy i zagotowujemy. I teraz najtrudniejszy moment w całej naszej operacji czyli co zrobić, żeby śmietana nam się nie warzyła :) Przede wszystkim kupcie dobrą, 18% śmietanę. Dwie łyżki tej śmietany przełóżcie do małej plastikowej miseczki i dodajcie do tego dosłownie kilka kropli naszej zupy (możecie lać ją po łyżce) i zamieszajcie. Po chwili dodajcie już troszkę więcej zupy (najlepiej również lejąc po łyżce). Powtórzcie tą czynność dotąd, aż śmietana w miseczce dobrze połączy się z zupą i dopiero wtedy wlejcie to do garnka mieszając. Dzięki temu mam pewność, że śmietana na pewno będzie ok :) Zagotujcie zupę i już gotowe :)


W między czasie możecie gotować Wasz ulubiony makaron lub przygotować taki domowej roboty. Ja najlepiej lubię pomidorową z drobnymi nitkami. Smacznego :)

Buziaki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze, inspiracje i pomysły :)